چاپ CD , چاپ سی دی,چاپ دی وی دی, چاپ و رایت و تکثیر,قفل گذاری سی دی ,چاپ کارت ویزیت فوری

چگونه یک بروشور مناسب تهیه کنیم؟

چگونه یک بروشور مناسب تهیه کنیم

در این مقاله علاوه بر ارائه چند قالب زیبای بروشور، شما را با فوت و فن های طراحی یک بروشور مناسب آشنا می کنیم. بروشوری که بتوانید با افتخار در بخش نمونه کارهای طراحی خود قرار دهید. پس با ما همراه باشید.

چگونه یک بروشور مناسب تهیه کنیم؟

  1. قبل از شروع کار، هدفتان را مشخص کنید.

وقتی دارید راجع به ایده های مختلف برای طراحی بروشور فکر می کنید، از مشتری تان هم بپرسید که اصلا چرا بروشور نیاز دارند. حتما از آنها بخواهید هدفشان را تعیین کنید. گاهی اوقات تنها دلیلشان این است که بروشور قبلی که طراحی کردند جواب نداده و موفق نبوده است.

2. استفاده از فونت ها را محدود کنید.

چرا فکر می کنید باید حتما از فونت های مختلف و متنوعی استفاده کنید؟ یک فونت برای سرتیتر، یک فونت برای عنوان فرعی و یک فونت هم برای بدنه! نیازی به این کار نیست. بهتر است یک یا نهایتا دو فونت انتخاب کنید و در سرتاسر بروشور همان فونت را حفظ کنید.

3. قبل از شروع طراحی نوع و اندازه کاغذ را تعیین کنید.

قبل از شروع کار با مشتری راجع به نوع کاغذ و اندازه آن صحبت کنید. می خواهند روی کاغذ A4 چاپ کنند یا A3. جنس کاغذشان چگونه است و … همه این موارد روی طراحی تاثیر گذار است.

4. در وهله اول مخاطبان و خوانندگان آن بروشور را در نظر بگیرید.

هنگام طراحی بروشور همیشه هدف نهایی را در ذهن خود داشته باشید. آیا این بروشور در قبال درخواست های زیاد کاربران یک وبسایت قرار است چاپ شود؟ یا قرار است در یک نمایشگاه به افراد داده شود؟ یا بروشوری است که قرار است به بازاریابان داده شود تا در مکان های مختلف آن را قرار دهند؟ وقتی یک نفر آن را باز می کند و می خواند، قرار است چه اطلاعاتی به آنها داده شود؟ برای آن فرد طراحی کنید نه برای خودتان.

 

5. از جملات و عبارات ساده استفاده کنید.

دوست دارید بدانید چگونه می شود بروشوری طراحی کرد که نظر دیگران را جلب کند؟ گاهی اوقات ساده ترین کارها بهترین کارها هستند. اگر مشتری تان تصمیم گرفته چند تصویر کلیشه ای و تکراری در بروشور قرار دهد تا منظور خود را برساند، بهتر است نا امیدش کنید. بهتر است روی جلد بروشور یک تایپوگرافی کار شده باشد و برای توضیح محصول و خدمات از جملات ساده استفاده شود.

6. کاغذ و قلم خود را در بیاورید.

قبل از شروع کار، ایده هایی که در ذهن دارید را روی کاغذ پیاده کنید. در موردشان با بقیه صحبت کنید. و از پیشنهادهایشان استفاده کنید.

7. از چیزی که می دانید جواب می دهد استفاده کنید.

نیازی نیست حتما همیشه متفاوت کار کنید و عناصر عجیب و غریب وارد طراحی کنید تا دیده شوید. مثلا اکثر طراح ها از یک مجموعه فونت ثابت استفاده می کنند. اگر دقت کنید اکثر طراح ها از فونت ایران سنس و بی یکان استفاده می کنند. این دو فونت واقعا کار را زیبا می کنند و در عین حال هیچ گاه تکراری نمی شوند.

8. هنگام طراحی به موضوع کار توجه کنید.

طراحی بروشور باید با محصول یا خدماتی که قرار است معرفی کند متناسب باشد. مثلا موسسات خیریه معمولا نیازی به بروشورهای لاکچری ندارند چون باعث می شود مردم فکر کند که خیلی پول صرف این بروشور شده است. از طرف دیگر، یک محصول جدید یا یک استارت آپ معمولا به بروشوری نیاز دارد که جذاب و خیره کننده و لاکچری باشد و روی استند نمایشگاه بدرخشد.

9. استفاده از تصاویر مناسب را فراموش نکنید.

برای این که بروشور یک محصول جذابیت لازم برای ورق زدن را داشته باشد باید از عکس های مناسب استفاده کنید. اگر از تصاویر استوک استفاده میکنید بهتر است تصاویری پیدا کنید که استوک بودنشان مشخص نباشد.

۰ نظر

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

آتلیه بارداری آتلیه بارداري اجاره آپارتمان مبله