چاپ CD , چاپ سی دی,چاپ دی وی دی, چاپ و رایت و تکثیر,قفل گذاری سی دی ,چاپ کارت ویزیت فوری

چگونه یک پوستر خوب طراحی کنیم؟‌ + چند نمونه پوستر فارسی و انگلیسی

1_AIGA_InsideJob_1poster-design-tips

چگونه یک پوستر خوب طراحی کنیم؟‌

  1. با یک ایده خوب شروع کنید.

  2. یک پوستر خوب لزوما فقط یک پوستر زیبا نیست،‌بلکه تلفیقی از زیبایی و خلاقیت است. اول با کشیدن طرح روی کاغذ شروع کنید. سعی کنید یک صفحه کاغذ را با ایده های مختلف پر کنید. بالاخره یکی از آنها راضی تان خواهد کرد. بعد،‌ فکر کنید که برای زیبا شدن آن چه طرح یا تایپوگرافی می‌توان اضافه کرد. مثلا طرح بالا را ببینید. من قصد داشتم برای یک کنفرانس خلاقانه با عنوان “The Inside Job” پوستری طراحی کنم. اول تصمیم گرفتم که بهتر است یک مداد/تفنگ طراحی کنم و بعد به این نتیجه رسیدم که به کمک یک استروک مشکی،‌ زبان بصری مداد و تفنگ را با هم تلفیق کنم.

    2. تلفیق دو کلمه با هم

    گاهی اوقات یک لیست از کلمه ها پیش روی خودم قرار می دهم. اسامی و نام هایی که پیام پوستر را تداعی می‌کند را لیست کردم. و بعد شروع کردم به ترکیب کردن آنها با یکدیگر. در پوستر بالا،‌ دو کلمه “pencil” و “heart” را با یکدیگر تلفیق کردم تا پیام پوستر را که “عشق به تحصیل” بود بخوبی برسانم. یک پوستر که حاوی یک قلب یا یک مداد به تنهایی باشد،‌ قدیمی و کلیشه ای و قابل پیشبینی است. اما ترکیب این دو عنصر با یکدیگر،‌ تصویری منحصر به فرد و یکتا پدید می آورد.

    3. از زندگی شخصی خودتان ایده بگیرید.

    در سال 2009 همسرم اولین فرزندمان را باردار بود. در همان زمان از من خواسته شد تا یک پوستر برای رویداد Artcrank طراحی کنم (این رویداد،‌ در واقع نمایشگاه پوسترهای مرتبط با دوچرخه است!). تنها قانون Artcrank این است که تمرکز اصلی پوستر فقط باید بر روی دوچرخه ها باشد. من ایده دوچرخه و نی نی را با هم ترکیب کردم و یک مفهوم جالب و جدید (دوچرخه های مذکر و مونث) را خلق کردم.

    4. از دستان خود استفاده کنید. 

     

    سعی کنید گاهی اوقات به دور از کامپیوتر بیندیشید و عمل کنید. فکر کنید ببینید بهترین راه برای اجرای عملی ایده تان چیست. مثلا می توانید کلمات را به صورت 3 بعدی حجاری کنید و بعد بر روی آن رنگ بپاشید. نقص طبیعی که فطرت هنر های دستی است می تواند ایده هایی را که تا درجه ای به انسانیت نیاز دارد، زیبا جلوه دهد.

    5. یک قانون مهم

    روزی مرد عاقلی به من گفت که یک پوستر خوب،‌ چه در 15 متری، چه در 1 متری، و چه در 10 سانتی، باید به یک اندازه تاثیرگذار باشد. در مثال بالا یک فرد از فاصله 15 متری آماج و نشانگاه را میبیند. در فاصله 1 متری، فرد کوچکی را میبیند که در حال بازی کردن است و در فاصله 10 سانتی احساسات فرد را هم می تواند ببیند.

    6. بازی با مقیاس 

    گاهی اوقات بزرگ یا کوچک کردن مقیاس یک عنصر،‌ به طوری که اغراق آمیز باشد می تواند بک تصویر معمولی را جذاب کند. در پوسترهای بالا که برای کمپین تابستانه طراحی شده،‌ من فقط یک سبدخرید و یک محصول گذاشتم،‌ولی تغییر مقیاس محصول به همراه یک تیتر مناسب،‌ این پوستر را از نظر بصری جذاب کرده است.

چند نمونه پوستر استاندارد

۰ نظر

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

آتلیه بارداری آتلیه بارداري اجاره آپارتمان مبله