چاپ CD , چاپ سی دی,چاپ دی وی دی, چاپ و رایت و تکثیر,قفل گذاری سی دی ,چاپ کارت ویزیت فوری

نکات مهم در طراحی بروشور

brochure-design

با ورود به عصر تکنولوژی و انتشار اطلاعات شرکت ها بر روی سایت ها و شبکه های اجتماعی، شاید تصور اینکه داشتن یک بروشور حقیقتا می تواند موثر باشد کمی دشوار است. اما واقعیت این است که این کاغذهای تاشده ی حامل اطلاعات، تاثیر بسزایی در معرفی یک محصول یا سرویس دارند. مثل سمینارها، کنفرانسها و رویدادها، بروشورها می توانند خدمات و محصولات شما را در ذهن مشتری بالقوه ثبت کنند حتی اگر در اطرافشان یک وسیله الکترونیکی (کامپیوتر یا گوشی) موجود نباشد. در اینجا چند نکته مهم در رابطه با طراحی بروشور بیان می کنیم تا بتوانید استفاده موثرتری از آنها داشته باشید.

یک اصل تکراری ولی مهم:

مخاطب خود را بشناسید

نکته اصلی طراحی یک بروشور به صورت موثر، هدف گذاری صحیح است. یعنی باید مخاطبِ درست را هدف بگیرید. فاکتور  سن یا جنسیت نمی تواند دسته بندی مناسبی باشد. به جزئیات بیشتری بها بدهید. مثلا شرکتی که لوازم قلاب دوزی تولید می کند و یا یک سالن زیبایی، ممکن است هردو مخاطب مونث داشته باشند ولی بروشورهای آنها باید بخش های متفاوتی از جامعه زنان را مورد مخاطب خود قرار دهد.

در اغلب موارد برای یافتن مخاطب اصلی خود باید تحقیق کنید. اگر کسب و کار شما سالم باشد و درامد مناسبی داشته باشد می توانید تمرکز برشور و سایر ابزارهای بازاریابی تان را بر روی مشتریان فعلی و افراد مشابه آنها قرار دهید. ولی اگر در پِی رشد و گسترش کسب و کارتان هستید باید یک گام فراتر نهاده و تعداد مشتریان خود را افزایش دهید. بروشور شما نیز باید از این موضوع تاسی بپذیرد.

برای ظاهر بروشور وسواس به خرج دهید

بروشور ابزاری گرافیکی است. از آنجایی که محتوای بروشور مهم است، متن بروشور باید کسب و کار شما را به طرز قانع کننده ای برای مشتری توضیح دهد. به هر حال حتی بهترین محتوا نیز ممکن است ناخوانده بماند اگر بروشور به قدر کافی جذابیت بصری نداشته باشد. اگر کالاهای فیزیکی می فروشید، تصویری از آن را در بروشور درج کنید اما اگر سرویسی  ارائه می دهید، عکس خودتان به همراه یک مشتری (با اجازه خودش) را در بروشور قرار دهید. بروشورتان را با عناصیر مختلف شلوغ نکنید. مقداری فضای سفید برای تنفس بگذارید! اما از آن ور بوم نیفتید و کلا صفحه بروشور را بدون متن قرار ندهید. متن، تصاویر و فضای خالی باید به طور یکپارچه در بروشور قرار داشته باشند تا یک بروشور هماهنگ و یک دست داشته باشید که پیام شرکتتان را بدرستی منتقل کند.

طراحی بروشور

ویژگی منحصر به فرد بروشور، “تا” ی آن است. یاد بگیرید چگونه می توانید از این ویژگی در طراحی بروشور خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید راجع به کاربردهای  یک محصول ویژه اطلاعات مفصل ارائه بدهید می توانید از گِیت فولد (یا تای 6 بخشی) استفاده کنید. روش گیت فولد از دو تای موازی برای ایجاد 6 سطح استفاده می کند. گذاشتن محصول در بخش مرکزی مثل یک نورافکن عمل می کند و محصول را در مرکز توجه قرار می دهد. می توانید اطلاعات مرتبط را اطراف آن بگذاریذ.

گیت فولد

 

بروشور ویراستاری شده و بروز باشد

نیازی به گفتن نیست ولی متن بروشور شما باید عاری از هرگونه خطا باشد. دو بار آن را بخوانید، و بعد دو بارِ دیگر. متن خام بروشور را در یک کشو بگذاریذ و روز بعد آن را بخوانید. فقط دنبال اشتباهات تایپی نباشید بلکه اگر جایی از متن، کسب و کارِ شما را بخوبی نشان نمی دهند آن را ویرایش کنید. علاوه بر این، چک کنید که تصاویر به درستی جانمایی شده باشند، بی کیفیت نباشند و جذابیت کافی را داشته باشند.

طراحی بروشور

بعد از اینکه بروشور از فیلترهای سخت گیرانه شما عبور کرد، به یک فرد دیگر بسپارید تا نگاهی به آن بیندازد. مخصوصا اگر کسب و کار آن فرد به نوعی با شما مرتبط باشد می تواند نکات و ایده های خوبی را به شما پیشنهاد دهد. با این کار حتی می توانید بروشور خود را آزمایش کنید. اگر بروشور تاثیر مثبتی بر دوست شما نداشته باشد، بهتر است در طراحی یا محتوای (یا هردو) بروشور تجدید نظر داشته باشید.

پرینت ایکس گزینه های متنوعی برای چاپ بروشور در اختیاز شما قرار می دهد. کافی است صفحه چاپ بروشور را مطالعه کرده و ثبت سفارش کنید و در اسرع وقت تحویل بگیرید.

۰ نظر

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

آتلیه بارداری آتلیه بارداري اجاره آپارتمان مبله